۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۱۶

رئیس فدراسیون سوارکاری:

۲۳ هزار اسب ورزشی در ۴۸۰ باشگاه سوارکاری نگهداری می شود

۲۳ هزار اسب ورزشی در ۴۸۰ باشگاه سوارکاری نگهداری می شود

یزد ـ رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه ۲۳ هزار اسب ورزشی در ۴۸۰ باشگاه سوارکاری نگهداری می شود، گفت: بخش خصوصی علاقمند به گسترش این باشگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خلیلی در دیدار با محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کل کشور نزدیک به ۴۸۰ باشگاه سوارکاری داریم که نشان دهنده توجه خوب بخش خصوصی به این حوزه است.

وی تصریح کرد: برخلاف تمام ورزش‌هایی که متأسفانه مشاهده می‌شود بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی با مشکلات زیادی روبرو است، در عرصه ورزش سوارکاری، بخش خصوصی ورود به سرمایه گذاری کرده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار اسب ورزشی در کشور داریم، گفت: به طور متوسط هر اسب ورزشی ماهانه ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد و در مجموع این هزینه برای تمام اسب‌ها رقم بسیار بالایی می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: به طور قطع این سرمایه گذاری نشان دهنده علاقه‌ای است که در بخش خصوصی نسبت به این ورزش وجود دارد و سبب شده که این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه این صنعت در تمام دنیا هم به عنوان یک صنعت بسیار مهم مورد توجه است، افزود: در کل دنیا هیچ دامی به اندازه اسب، ارزشمند نیست و برخی اسب‌ها قیمت بسیار بالایی دارند.

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور ادامه داد: البته این قیمت‌ها هم به دلیل ورزشی بودن اسب است وگرنه اگر قرار بود به اسب هم به چشم دام معمولی نگاه کنیم، قطعاً قیمت بسیار بالایی نداشت.

کد خبر 5016381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha